歌多变,脑洞大

 
Sleeping Sun - Nightwish

非常霸气而又不太过拖沓、吵闹的重金属音乐,由已经离队的第一任主唱、有芬兰之声称号的Tarja Turunen担任美声主唱。

→Nightwish

于96年成立的芬兰美声金属乐队,也有人把他们看做是哥特乐队。风格混杂着北欧的古典和重金属的浓烈,在芬兰非常受欢迎。

→出自Oceanborn

→歌词:

The sun is sleeping quietly    一个世纪以前
Once upon a century         太阳静静沉睡
Wistful oceans calm and red  海洋平静赤红
Ardent caresses laid to rest   热吻已被埋葬

For my dreams I hold my life  为了梦想,苟延残喘
For wishes I behold my night  为了心愿,彻夜不眠
The truth at the end of time  时间尽头,悟出真理
Losing faith makes a crime     失去信念,产生原罪

I wish for this night - time  我渴望
To last for a lifetime       今夜持续一生
The darkness around me    黑暗包围着我
Shores of a solar sea       直至太阳海岸
Oh how I wish to go down with the sun  我多么希望与太阳一同西沉
Sleeping Weeping With you    沉睡 哭泣 和你

Sorrow has a human heart         悲痛产生于心
From my god it will depart         我主不为所动
I'd sail before a thousand moons   日夜顺风航行
Never finding where to go         从来没有方向

Two hundred twenty - two days of light  二百二十二个日夜 
Will be desired by a night               夜夜渴望直到某夜
A moment for the poet's play           戏剧性的一刻出现
Until there's nothing left to say         不停吟诗直至沉默

I wish for this night - time  我渴望
To last for a lifetime       今夜持续一生
The darkness around me    黑暗包围着我
Shores of a solar sea       直至太阳海岸
Oh how I wish to go down with the sun  我多么希望与太阳一同西沉
Sleeping Weeping With you    沉睡 哭泣 和你

评论(1)
热度(25)
Top

© 阿瑟纳斯 | Powered by LOFTER